Organisator

Partners

Overzicht sprekers

Marie de Reyniès

59fb1546cce57.jpg
Marie de Reyniès

Marie de Reyniès neemt deel aan ons "Retailers Balancing between Creativity and the Market" debat. Met een MBA in marketing en diploma modeontwerp begon de Reyniès aan haar carrière in de Franse mode-industrie. Twaalf jaar lang vervulde ze zowel creatieve als business en verkoopfuncties. Ze startte als collectie assistent bij Isabel Marant en ging verder als collectie manager bij American Retro, waar ze het creatieve proces bestuurde. Nadien werd ze aangenomen als senior product manager voor het prestigieuze mode label Céline en heeft ze ook gewerkt als collectiedirecteur voor Sonia Rykiel. Na meer dan tien jaar voor verscheidene labels te werken en daar zowel het collectieproces met de ontwerpers te besturen als het creëren van een offer strategy, besloot ze om bij een department store aan de slag te gaan, waar ze haar productkennis kon mixen met haar ervaring in de retail. Vandaag is Marie department merchandise manager voor de vrouwencollectie van Printemps, de on en offline Franse retailer, opgericht in 1865. Haar huidige positie is dus een uitstekend uitgangspunt om deel te nemen aan een debat over retail zoals dat op Fashion Talks 2017!